بدون تاریخ و امضا در راه اسکار


بدون تاریخ و امضا در راه اسکار | معرفی با یک سال تاخیر

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران – همشهری آنلاین:
فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند به نمایندگی از سینمای ایران در نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند.

به گزارش همشهري آنلاين، هيات انتخاب نماينده ايران براي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار ۲۰۱۹ روز جمعه فيلم برگزيده خود را از ميان سه نامزد نهايي معرفي كرد و به اين ترتيب «بدون تاريخ، بدون امضا» بالاتر از «تنگه ابوقريب» و «شماره ۱۷، سهيلا» راهي رقابت اسكار شد. محمد آلادپوش، امین تارخ، فرهاد توحیدی، رامین حیدری‌فاروقی، محمدمهدی عسگرپور، رائد فریدزاده، آتوسا قلمفرسایی و قاسم قلی‌پور اعضاي هيات بودند.

«بدون تاريخ، بدون امضا» در حالي امسال از ايران به اسكار مي‌رود كه سال گذشته با شرايطي بهتر مي‌توانست اميدوار به درخشش در مهم‌ترين جايزه سينمايي جهان باشد. فيلم جليلوند زمستان دو سال پيش در جشنواره فجر به نمايش درآمد و اواخر تابستان گذشته در بخش افق‌هاي جشنواره ونيز رونمايي شد؛ جايي كه دو جايزه بهترين كارگردان و بهترين بازيگر مرد را برد. «بدون تاريخ، بدون امضا» در جشنواره فجر هم دو سيمرغ براي جليلوند و نويد محمدزاده ارمغان آورده بود.

تقدير از بازي محمدزاده در جوايز آسيا پاسيفيك، بردن دو جايزه بهترين بازيگر و فيپرشي در جشنواره براتسيلاوا، هوگوي طلايي بخش كارگردانان تازه در جشنواره شيكاگو براي جليلوند، حضور در جشنواره‌هاي هامبورگ و پالم‌اسپرينگز، كسب جايزه بهترين فيلمنامه از جشنواره استكهلم و بردن دو جايزه فيپرشي و ويژه هيات داوران از جشنواره تسالونيكي ديگر افتخارهاي بين‌المللي و جهاني «بدون تاريخ، بدون امضا»ست.

نماينده ايران در اسكار نود و يكم در حالي بخت خود را براي حضور در ميان پنج نامزد نهايي بهترين فيلم خارجي‌زبان مي‌آزمايد كه در بيانيه هيات انتخاب به پيشنهاد برخي سينماگران به تحريم آكادمي اسكار اشاره شده است. در هر حال، «بدون تاريخ، بدون امضا» با يك سال تاخير به اسكار مي‌رود و شايد درخشيدن در ونيز ۲۰۱۷ بتواند آن را به گزينه محبوب راي‌دهندگان آكادمي اسكار تبديل كند.

امير آقايي، هديه تهراني، سعيد داخ، زكيه بهبهاني و عليرضا استادي ديگر بازيگران «بدون تاريخ، بدون امضا» هستند كه روايتي تلخ از زندگي پردرد طبقه‌هاي فرودست جامعه امروز ايران را به تصوير مي‌كشد. دومين تجربه كارگرداني جليلوند پس از «چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت» در جشن بزرگ سينماي ايران هم چند جايزه مهم برد و موفق‌ترين فيلم جشن امسال لقب گرفت.

منبع: همشهری آنلاین

به این پست امتیاز دهید.
بدون رای!